نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای ایتنرنت مبنا

سلام دوستان عزیز

من چند وقتی به علت مسافرت کاری و عدم دسترسی به اینترنت نمیتونم واستون مطلب قرار بدم.

مقاله ای با فرمت pdf در مورد gps با عنوان " سیستم تعیین موقعیت ماهواره ای ایتنرنت مبنا " براتون قرار دادم که  امیدوارم خوشتون بیاد.

http://www.4shared.com/file/56995472/c14d2597/Anvari_IGDG.html

آموزش نرم افزار Autodesk Land

آموزش نرم افزار land بصورت فایل pdf که امیدوار استفاده کامل را ازش ببرین.

http://www.4shared.com/get/56997903/5bdad81e/Autodesk_Land_Desktop_L1.html

http://www.4shared.com/get/56999619/4997304f/Autodesk_Land_Desktop_L2.html

نظر یادتون نره

زلزله

اخبار زلزله در ایران را از سایت زیر جستجو کنید.

Last 48 earthquakes

http://www.iiees.ac.ir/EQSearch/(3xtixu45ovtvb355mbsm43eo)/RecentEvent.aspx

آموزش نرم افزار مطلب

آموزش نرم افزار مطلب را به صورت فایل pdf واستون گذاشتم که خیلی به درد رشته نقشه برداری میخوره.

 

http://www.2shared.com/file/3670706/9255a907/Matlab.html

نظر یادتون نره.

کمپاس و کاربردهای آن

کمپاس و کاربردهای آن

مهارت در استفاده از ابزارهای زمین‌شناسی برای زمین‌شناس امروز بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد و می‌تواند او را در برداشت‌های صحرایی بسیار کمک نماید. کمپاس یکی از وسایل اصلی زمین‌شناسان در برداشت‌های صحرایی می‌باشد که مهارت در استفاده از آن می‌تواند یک زمین‌شناس حرفه‌ای را در رسیدن به هدفش کمک نماید.

 

کمپاس توسط بسیاری از زمین‌شناسان برای نقشه برداری صحرایی از موضوعات زمین‌شناسی استفاده می‌شود. زمین‌شناسان بیشترین استفاده را از کمپاس برانتون می‌کنند اما باستان‌شناسان، مهندسین محیط‌زیست و نقشه‌برداران نیز از قابلیت‌های این وسیله استفاده می‌نمایند. کمپاس برانتون در واقع یک قطب‌نماست که به دلیل داشتن شیب‌سنج و قابلیت حمل راحت به سایر قطب نماها برتری دارد و می‌تواند به هر دو روش نشانه‌روی کمری و چشمی مورد استفاده قرار گیرد.

 .................

ادامه مطلب ...

جی پی اس به ابزاری برای مبارزه با جرایم تبدیل شده است

 جی پی اس به ابزاری برای مبارزه با جرایم تبدیل شده است

 

فناوری نظارت الکترونیکی نحوه نظارت مسئولان آمریکایی بر مجرمان را متحول کرده است. در حال حاضر مسئولان برای مبارزه با جرایم، نظارت الکترونیکی را گسترش می دهند. این فناوری از کاربردهای اولیه خود فراتر رفته است به طوری که ردیابی مجرمان جنسی ،اعضای باندهایی را که آزادی مشروط دارند، متهمان به خشونت مکرر علیه زنان و حتی دانش آموزانی که از مدارس می گریزند را نیز دربرگرفته است.
بیشترین شهرت سامانه موقعیت یابی جهانی جی پی اس ، در زمینه کمک به افراد در جاده هاست.
طرفداران سامانه جی پی اس می گوید فناوری جدید می تواند جان قربانیان را نجات دهد. اما منتقدان آن از نقض آزادیهای مدنی و حس محافظت واهی و غیرواقعی دراین شیوه ابراز نگرانی می کنند.
.................

ادامه مطلب ...

انواع GPS

انواع GPS

گیرنده های GPS کلا از نظر کاربری به پنج گروه تقسیم می گردند:

 1. دستی

    گیرنده های GPS دستی دستگاه های کوچک به اندازه گوشی موبایل هستند که با دقت حدود 3 متر موقعیت کاربر را معین می نمایند. امکانات مختلفی روی مدل های متنوع این گیرنده ها ارائه می شود که برخی از آنها عبارتند از: 12 کانال دریافت اطلاعات از ماهواره، عمر باطری (قلمی آلکالاین) تا 36 ساعت، تا 500 نقطه حافظه (Landmark)، ثبت تا 10000 نقطه در 10 خط سیر (Track)، ثبت تا 50 مسیر (Route) در 125 شاخه، امکان اتصال به کامپیوتر، دارای Gameهای مختلف، قطب نمای الکترونیکی، ارتفاع سنج بارومتریک، پروفیل ارتفاعی، تا 24 مگا بایت حافظه نقشه، محاسبه مساحت، صفحه ناوبری هدایت 3 بعدی، آنتن جدا شونده، امکان اتصال به آنتن خارجی، هدایت خیابان به خیابان در مسیر، صفحه بزرگ رنگی.

  

2. هوائی

    گیرنده های GPS هوائی مشابه دستگاه های دستی هستند، با این تفاوت که صفحات نمایش و امکانات نصب و همچنین اطلاعات داخل آنها برای استفاده روی هواپیما و یا بالگرد بهینه شده است.

  

3. دریائی

    گیرنده های GPS دریائی نیز مشابه دستگاه های دستی هستند، با این تفاوت که صفحات نمایش و امکانات نصب و همچنین اطلاعات داخل آنها برای استفاده روی شناور ها و کشتی ها بهینه شده است.

  

4. دقیق

    در گیرنده های GPS دقیق از روش های مختلفی استفاده می شود تا با اصلاح خطا، دقت دستگاه ها با 5 میلیمتر بالا رود. از این دستگاه ها برای برداشت های دقیق و نقشه برداری استفاده می شود. این دستگاه ها عموما به صورت ست های 2 یا 3 تائی ارائه شده و به کار می روند. قیمت این دستگاه ها با دستگاه های دستی اختلاف زیادی دارند. یکی از بهترین تولید کنندگان این توع GPS شرکت Ashtech از امریکاست .  

  

5. ردیابی

گیرنده های GPS مخصوص ردیابی بصورت بورد و آنتن جداگانه، و یا ماوس (بورد و آنتن با هم)، بدون صفحه نمایش و صفحه کلید ارائه می شوند.  از این دستگاه ها در سیستم های tracking و ردیابی استفاده شده