نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

کشف شیئی استثنایی در مدار خورشید

 کشف شیئی استثنایی در مدار خورشید 

گروهی از ستاره شناسان بین المللی موفق به رصد شیئی شگفت انگیز در مدار خورشید شدند که دارای مداری عمودی بوده و در جهتی وارونه به دور خورشید در حرکت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک گروه بین المللی از دانشمندان فرانسه، کانادا و آمریکا موفق به کشف شیئی در مدار خورشیدی شدند که با مداری وارونه و با شیب 140 درجه تقریبا عمود بر مدار سیاره های دیگر در حرکت است.

2008 KV42 که از صخره های یخی شکل گرفته است به دلیل اینکه مسیر مداری آن از نپتون بزرگتر است "trans-Neptunian" نام گرفته و وسعتی برابر 50 کیلومتر داشته و فاصله آن تا خورشید 35 بار بیشتر از زمین است.

به گفته ستاره شناسان حرکت چنین شیئی در محدوده ای دورتر و بزرگتر از مدار نپتون، نشان دهنده قدمت تاریخ تشکیل منظومه شمسی خواهد بود.

این تیم بین المللی برای رصد این شیئ از تلسکوپهای مختلفی که در مکانهای مختلف واقع شده بودند سود جسته و به مشاهده این پدیده شگفت انگیز پرداختند. استفاده از تلسکوپهای فرانسه-کانادا-هاوایی که در هاوایی واقع شده است، تلسکوپMMY آریزونا، تلسکوپ 4 متری CTIO و تلسکوپ جمینی جنوبی باعث شد که ستاره شناسان به صورت پیگیر این شیئ را از مکانهای متفاوت رصد کرده و مسیر حرکت آن را مشخص کنند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، گروه محققان در حال حاضر در حال بهبود رصد 2008 KV42  بوده تا بتوانند اطلاعات باستانی این شیئ استثنایی را از روی بررسی دقیق حرکت مداری آن به دست آورند 

نقل از خبرگذاری مهر

نظرات 1 + ارسال نظر
کیانی یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 23:25 http://geonews.blogfa.com

سلام
من هم نایل به تبادل لینک با شما هستم
تو وبلاگم به شما لینک دادم
امیدوارم در آینده ارتباط بیشتری با هم داشته باشیم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد