نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

تمدیدثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی میبد

ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی سال 87 تا روز سه‌شنبه 7 آبان تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آزمون ثبت نام داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 87 دانشگاه آزاد اسلامی فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند دفترچه راهنمای آزمون و یک قطعه کارت اعتباری ثبت نام را از دفاتر پستی سراسر کشور تهیه و سپس با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به نشانی www.zamoon.org به ثبت نام خود اقدام کنند.

فارغ التحصیلان رشته‌های مقطع کاردانی که مدارک آنان مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح باشد می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

همچنین دانشجویان ترم آخر دوره کاردانی مشروط برآنکه شرایط لازم را برای ادامه تحصیل داشته باشند مجاز به ثبت نام هستند.
روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی میبد افزود: داوطلبان می توانند برای نیمسال دوم در رشته های کارشناسی ناپیوسته  " آموزش زبان انگلیسی " مهندسی تکنولوژی تولیدات گیاهی " مهندسی تکنولوژی عمران-عمران" مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر " مهندسی تکنولوژی نقشه برداری " و " مرتع و آبخیز داری " تا تارخ یاد شده اقدام به ثبت نام نمایند

علاقه مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن 7780957 ( 0352 ) تماس حاصل و یا به امور ثبت نام دانشگاه آزاد میبد مراجعه نمایند 

نقل از : www.meybodnews.com

نظرات 1 + ارسال نظر
سید ضیا الدین چکمه چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:48

معضلی به نام کاردانی پیوسته به کارشناسی ناپیوسته

تنها هدف این بیانیه چالش این موضوع در سیستم آموزشی کشور است."
کاردانی پیوسته مخصوص رشته های کارو دانش و هنرستانی ها می باشد که پس از سه سال فنی و حرفه ای می توانند وارد آن شوند ، که محتوی دوره کاردانی پیوسته آنها متناسب با مفاهیم فنی و حرفه ای می باشد ،
البته رشته کاردانی ناپیوسته مربوط به داوطلبین 4 ساله دبیرستان و پیش دانشگاهی می باشد که محتوی آن نیز با دبیرستان و مرحله بعد یعنی کارشناسی ناپیوسته متناسب هست.
کاردانی پیوسته و ناپیوسته کاملا با هم متفاوت بوده و هدف از ایجاد آن دو نیز متفاوت بوده ، ولی در دانشگاه آزاد اسلامی امکان اقدام کاردانی پیوسته به کارشناسی ناپیوسته موجود می باشد که علاوه بر نبود سابقه تحصیلی یکی با گذراندن چند واحد جزیی جبرانی تمام دوره دبیرستان و کاردانی ناپیوسته نیز فراموش میشود و علاوه بر بی عدالتی در حوزه تحصیلی و علمی در حوزه فردی نیز برای دانشجویان کاردانی ناپیوسته نیز بی عدالتی می باشد چرا که آنها علاوه بر خواندن یکسال بیشتر و در کنکوری متفاوت و نیز با محتوی درسی مرتبط با مهندسی و ریاضی و فیزیک(شامل ریاضیات،فیزیک،شیمی،آمار و هندسه و...) ، سختی های این دوره را پذیرفته بودند و همینطور زیر پا گذاشتن هدف ایجاد دوره کوتاه و سه ساله فنی و حرفه ای نیز به فراموشی سپرده میشود،
که تربیت نیروی کار ماهر هست و برای کار فنی و عملی ، ولی ظاهرا دانشگاه آزاد راه کوتاه تری نیز دارد اگرچه با مضامین دانشگاه سراسری و بین المللی متفاوت می باشد
در زیر خلاصه ای از این تفاوتها آورده شده است

1- چطور میشود فردی با نداشتن سابقه تحصیلی مرتبط و کمتر از سایرین ، ناگهان با گذراندن 4 ترم به جایگاه فردی دیگر که 3 سال قبل از دانشگاه و 8 ترم در دانشگاه در مسیر خاصی حرکت کرده برسد.
2- آیا غیر از این است که ریاضیات پایه مهندسی است ،پس یا آنهمه درسهای مختلف وابسته به ریاضی در 3 سال دبیرستان و پیش دانشگاهی برای درک مهندسی لازم نیوده و در غیر اینصورت چگونه ظرف مدت 2 سال دانشجوی کاردانی پیوسته به کارشناسی ناپیوسته به جز این موارد باید دروس ریاضی دانشگاه را هم درک کند.
3- اگر فقط به عدالت هم فکر کنید ، نه از نظر عدالت و بار علمی مورد نیاز برای رشته های مهندسی این دو روش شبیه هم نیستند و هم از نظر عدالت اجتماعی ، چرا که حداقل یک سال از عمر ونیز دوره 3 ساله دبیرستان (بدون در نظر گرفتن سال اول) شرایط سختری برای بقیه هست حتی کنکور ورودی نیز به این مطلب کمک می کند.
4- بقیه دروس از قبیل شیمی و فیزیک و مکانیک و هندسه و آمار و حسابان و مثلثات و... نیز قطعا هدف خاصی را دنبال مینمودند ، و حذف آنها در هنرستان و کارو دانش و جایزین شدن آنه با دروس کاربردی و عملی نیز قطعا هدف دیگری داشته .
5- زیر پا گذاشتن عدالت در حوزه فردی و علمی و یکی نبودن با استانداردهای بین المللی تحصیلی
6- آیا بهتر نیست مانند دانشکگاه سراسری دانشجویان کارودانشی ،کاردانی پیوسته،علمی کاربردی و.. با گذراندن دوره تحصیلی مرتبط با سابقه تحصیلی خود در کارشناسی اقدام به تحصیل کنند تا عواقب معجزه کاردانی پیوسته به کارشناسی ناپیوسته گریباگیر دانشگاه ، دانشجویان و متعاقب آن رشد و توسعه کشور نشود.(در دانشگاه سراسری افراد در مسیر تحصیلی قبلی حرکت کرده و به مدرک کارشناسی مربوطه میروند و مانند دانشگاه آزاد ناگهان با گذراندن تعدادی واحد در 4 ترم سرنوشت آنها تغییر نمی کند)
آیا خطرات ناشی از دانش مهندسی که با 4ترم کارشناسی ناپیوسته از فنی وحرفه ای ،عهده دار طراحی پروژه های ملی میشود ، خطرکمی هست

” این متن بیانیه ای برای اصلاح سیستم موجود می باشد و مورد بحث فارغ التحصیلان عزیز مراکز کارودانش وهنرستان نمی باشد ، تنها هدف این بیانیه چالش این موضوع در سیستم آموزشی کشور است.”

جمعی از دانشجویان انجمن دانشگاه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد