نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

وضعیت ماهواره ایرانی در مدار

جام جم آنلاین: رضا تقی پور رئیس سازمان فضایی کشور با توجه به گذشت یک ماه از حضور ماهواره امید در فضا از آخرین وضعیت این ماهواره خبر داد و گفت: ماهواره امید از نظر صدور فرامین و عملکرد در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در حال حاضر تمام ماموریتهای مورد نظر را از نظر فنی اجرا کرده است.  

رئیس سازمان فضایی کشور در گفتگو با مهر با اشاره به اطلاعات ارسالی از این ماهواره افزود: این ماهواره یکسری اطلاعات تله متری از وضعیت خود را ارسال کرده است که این اطلاعات ما را از وضعیت زیر سیستمها مطلع می سازد.

رئیس سازمان فضایی اضافه کرد: علاوه بر اینها به منظور تست مسیریابی، یکسری اطلاعات از نقاط مختلف به ماهواره ارسال شده است که این اطلاعات بعد از دی کد شدن در ماهواره به کد تبدیل و به ایستگاههای زمینی ارسال می شود که بررسی این اطلاعات نشان می دهد که ماهواره در وضعیت مناسب، ماموریتهای مورد نظر را انجام می دهد. 

  

ماهواره امید در لحظه مخابره خبر در عرض جغرافیایی 15/49 درجه، طول جغرافیایی 6/26- درجه و در ارتفاع 73/320 کلیومتری از سطح زمین قرار دارد.

این ماهواره با سرعت 44/7 کیلومتر بر ثانیه در حال حرکت است و در لحظه مخابره خبر در شمال غرب قاره آفریقا واقع شده است.

ماهواره ملی امید 15 بهمن ماه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب با دستور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور با موفقیت به فضا پرتاب و در مدار کره زمین قرار گرفت.

آغاز ساخت 3ماهواره دانشجویی

آغاز ساخت 3ماهواره دانشجویی 
 
جام جم آنلاین: دکتر جهانگیریان معاون فن‌آوری وزیر علوم ، تحقیقات و فن‌آوری از پیگیری ساخت سه ماهواره جهت پرتاب به مدار در 3 دانشگاه کشور خبر داد.  
 
 

معاون فن‌آوری وزیر علوم ، تحقیقات و فن‌آوری در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: مراحل طراحی این 3 ماهواره به پایان رسیده و مرحله ساخت نیز آغاز شده است و با اتمام مراحل ساخت در آینده نزدیک این ماهواره ها در مدار زمین قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: این ماهواره‌ها در 3 دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و علم و صنعت ایران طراحی و ساخته می‌شوند.

مشاهده ماهواره امید(live real time satellite tracking : omid)

 سلام 

از طریق لینک زیر میتوانید موقعیت ماهواره امید را در هر لحظه با اطلاعات مداری و ارتفاع پرواز و مسیر پرواز همچنین با داشتن اینترنت پر سرعت با امکان زووم روی منطقه پرواز این ماهواره و هر ماهواره دیگری مشاهده کنید.     

  

 http://www.n2yo.com/?s=33506